28 June 2017

△ Tricky Wednesday △

17 godina. WOW! Toliko je prošlo od mog prvog poštenog susreta sa šminkom. Sa svim šarenim sitnicama za ulepšavanje koje podižu samopouzdanje, te čine da se u svojoj koži osećamo lepše, poželjnije, sigurnije. Otkrivanje makeup sveta pratila je i spoznaja važnosti adekvatne nege, a samim tim otkrivanje preparativnih proizvoda i isprobavanje svega i svačega u cilju pronalaska najadekvatnijeg. Danas vam neću pisati o konkretnim proizvodima. Danas sa vama delim svoje, recimo, ''tajne'', godinama primenjivane trikove koji su učinili da finalni rezultat, što šminkanja, što nege, bude konkretan, vidljiv i često komplimentima propraćen od strane okoline. Uvek mi je zanimljivo saznati šta to zbilja radi na primeru dragih mi šminkerica, ali često posežem i za predlozima koje crpim s izvora Pinterest-a, Interneta uopšte. Zato će mi biti iznimno drago ako u ovim mojim ''majstorijama'' pronađete inspiraciju :) Pa krenimo!

1. Duge, uvijene trepavice? Čak i ako vas majka priroda (genetika?) nije počastila zavodljivo dugim trepuškama, to ne znači da prirodno ne možete dobiti zadovoljavajući rezultat i efekat. Često me se kritizira, naročito nakon što recenziram maskaru (bilo koju maskaru), kako nisam najpodobnija za ocenu proizvoda jer su moje trepavice poprilično zadovoljavajućeg volumena, dužine i uvijenosti. Ali verujte, imam ja i te kako loših dana, dana u kojima trepavice na jednom oku odluče migrirati svaka na svoju stranu, pa se deo spusti kao da je odustao od svega, a deo deluje kao da je imao dejt sa utičnicom. Poznato? Pretpostavljam da je do spavanja, a često se isti scenarij odvija i s obrvama u glavnoj ulozi... no o njima malo kasnije. Dakle! Uglavnom danima kada trebam besprekoran, čist look, kad želim taj decentan no-makeup izgled, akcenat stavljam na trepavice i ruž, bez preterivanja sa senkama i senčenjem uopšte. A dogodi se da trepuške ne žele sarađivati i šta onda? Onda u pomoć prizivam fen za kosu. Ukoliko je situacija poprilično hirovita, posežem za uvijačem kako bih vratila vlasi u jedan uredan luk, a potom nanosim maskaru. Prvi sloj od korena do sredine, a potom četkicom drugi sloj od sredine ka krajevima trepavica, pazeći pri tom da su razdvojene, da je dužina naglašena i da u konačnici deluju onako kako sam zamislila. Nakon nanošenja maskare uključujem fen na najnižu temperaturu, te ga usmeravam u trepavice odozdo :) (ubijam vas ovim objašnjavanjem, jel da?) tako da ih vazduh podiže. Nakon 30-tak sekundi prebacujem na hladan zrak i držim fen usmeren jednako još 30-tak sekundi. Na ovaj način ''zaključavam'' maskaru, bilo kakvo razmazivanje, preslikavanje svodim na nemoguće, a dobijam divno podignute i naglašene trepavice. 

2. Dewy finish bez highlighter-a? Moguće. A trik sam nasledila od jedne bake koja je svojedobno uživala u šminkanju poput mene i vas sada. Highlighteri su postali neizostavan deo većine kozmetičkih nesesera, ali se sa njihovom aplikacijom često zna preterati (što zbog pigmentacije, što neumerenosti prilikom nanošenja). Takođe, sa izborom nijansi često se zbunjuje, pa osoba bira proizvod pogrešnog tona i onda nastaje cirkus. Volim highlight na licu, volim kako sveže i zdravo koža s njim izgleda. Ali u sklopu dnevnog look-a za postizanje ovako osvežavajućeg izgleda vrlo retko koristim highlightere. Naročito u ovim toplim mesecima, kada šminku svodim na minimum. Moja tajna krije se u hidratantnoj kremi/serumu za lice. Niti jednoj posebnoj, već onoj koju trenutno koristim. Jednostavno bih, nakon šminkanja, istisnula pumpicu do dve (trenutno Afroditin 4D Collagen hidratantni serum), razmazala između dlanova i nežno utapkala na lice. Ovim potezom postigla bih predivno osvežen i fiksiran makeup koji ima taj fini dewy finish, a ne deluje jako sjajno, cakey ili flekavo. 

3. Da li je moguće da korektor ispod oka ne deluje suho, ne naglašava fine linije nama iznad 30-te? Oh, da. I te kako! Tajna je u umerenosti. U malenim količinama, pravilno (da ne kažem- strateški) raspoređenim tačkama nanošenja, te pravilnom, nežnom blendanju. Trend nalaže da se na područje ispod oka u trokutastom obliku nanosi količina korektora koju biste, ruku na srce, mogli koristiti u deset dana, ali dobro. Trendovi su da se prate :) Ili, ako ste ja- da inspirišu, ali ne uvek slepo slede. Ono što za mene funkcioniše odlično jeste obavezno nanošenje okoloočne nege pre šminkanja, a trik kojim se služim kako bih sprečila onaj ružni, suhi i zborani izgled oko oka jeste nanošenje ulja. Pre šminkanja bih uzela kapljicu (nikako više) ulja (bademovog, ružinog, nekada i maslinovog), zagrejala je među jagodicama prstiju, a potom nežno utapkala samo ispod očiju. Nakon što bi se ulje upilo, nežna koža oko očiju dobila bi boost hidratacije, a korektor bi divno posvetlio regiju, bez uvlačenja u fine linije, bez da deluje isušeno. Bitno je samo ne preterati s uljem i dati mu minutu-dve da se upije.

4. Ah, to ricinusovo ulje! O njegovom delovanju ispričane su priče, skoro ispevane i pesme ;) , ali se čini kako potencijale ricinusa retko koristimo. Tretmani uljima su uglavnom spori, konzumiraju vreme s kojim smo danas sve više u deficitu, ali se u konačnici isplate i donose pregršt benefita. Pre nekoliko godina odlučila sam svojim trepavicama i obrvama priuštiti kuru nege ricinusovim uljem, jer sam čula da radi odlično po pitanju pojačanog rasta dlačica u ovoj regiji, te sprečavanju opadanja istih. I verujte, iako je sami tretman po malo naporan (najbolje je aplicirati pre spavanja jer, ma koliko malu količinu naneli, doći će do laganog zamućenja vida), delotvoran je i u mom slučaju primetan kroz manje od 7 dana. Na tržištu je solidan izbor pažljivo formulisanih preparata namenjenih upravo ubrzanom rastu trepavica i obrva, ali ja uvek radije posežem za prirodnim, čistim rešenjem. Moj recept: u malenu plastičnu bočicu (koja sliči onoj za kapi za oči) ulijem 2/3 ricinusovog ulja, te 1/3 vitamina E (može ga se pronaći na iHerb-u), a za aplikaciju koristim očišćenu i dezinficiranu četkicu stare maskare.

5. Maslinovo ulje. Paradoksalno je što u zemlji čije kamenjare, padine i ravnice krase krošnje njenog zelenog veličanstva- masline, pronalazimo hrpu fake, razređenih, pa čak i obojanih ''jeftinjara'' verzija maslinovog ulja (jer, eto, profit...), ali ako dovoljno razumemo koristi i široku upotrebu, potraga za onim pravim djevičanskim, hladno prešanim, pravim pravcatim maslinovim uljem se isplati. U našoj kući uvek su dve boce, jedna u korišćenju, druga kao zaliha za ''nedajbože'' :) Puno sam puta upitana na koji način negujem kosu da raste tako brzo i bujno, a tajna je upravo u maslinovom ulju. Samoj sebi zadala sam zadatak davnih dana kad sam vodila, činilo se, uzaludnu bitku s peruti, da ću minimalno jednom mesečno kosi i temenu podariti kuru maslinovim uljem. Jednostavno bih, pre pranja kose, zagrejala 100-150 ml maslinovog ulja i nanela ga na teme, umasirala, a potom rasporedila prstima niz kosu. Masažom bih potaknula cirkulaciju i omogućila da se vitamini A i E upiju u vlasište i učine ga apsolutno oslobođenim od peruti i naslaga šampona i ostalih preparata. Ovaj tretman zahteva vreme, pa ga često primenjujem u danima kada sam kod kuće, pa ulje nanosim ujutro i držim na glavi što duže, satima. Iako iziskuje duplo šamponiranje i ispiranje, rezultat je magičan i moja kosa nakon ulja deluje kao san. Frizuru oblikujem za tren, a primetim da se vlas tjednima nakon ne isušuje kao što bi inače. Ono što me je zaprepastilo je kojom mi brzinom kosa raste nakon redovne upotrebe ulja- 1,5-2 cm u mesec dana! Bez imalo preterivanja. Makar je tako u mom slučaju jer primetim da mi je bojanje izrastka potrebno češće nego pre. Maslinovo ulje spasilo je kosu koja je godinama maltretirana mojim inspo-ispadima u vidu menjanja boje, upotrebe preparata za ispravljanje, pa kovrdžanje, pa ekstremne topline... i zbilja ga ne mogu dovoljno preporučiti. BONUS: Kada kosu nakon tretmana uljem isperem vodom razređenim jabučnim octom, kosa je nestvarno sjajna i svilena.

Pišite mi, koliko su vam poznati moji trikovi i koliko iste primenjujete u svojoj svakodnevici. Znate da sam radoznala i uvek me zanima šta je to što radi za vas i koje biste mi tajne svoje beauty rutine otkrile :)))



SHARE:

7 comments:

  1. Nekoliko puta sam počinjala s korištenjem ricinusovog ulja, ali nikako nisam vidjela rezultate pa sam uvijek odustajala. Možda bih trebala izdržati nekoliko mjeseci u komadu?
    A što se tiče trikova pod broj 3 i 5, baš ću isprobati. Iako ja u zadnje vrijeme koristim laneno ulje na vrhovima kose i baš mi odgovara :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Verujem, i samoj mi je tako bilo u početku. Nije mi se dalo dodatno komplicirati život :D ali kad sam uočila prve naznake povećanja dužine- ne da sam mazala :))))
      Probaj makar 3x u tjednu, dva-tri tjedna. I u hladnijim mesecima.
      Mislim da me niko i ništa ne bi nateralo da u ovim vrelim danima mackam nekakvo ulje na trepavice i obrve pre spavanja :D

      Evo, ja si pišem ulje lana za vrhove kose :)

      Delete
  2. Bas volim procitati ovako korisne savjete iz prve ruke (tj. od osobe kojoj vjerujem). Trepavice obavezno svaki put prije maskare uvijam uvijacem za trepavice jer su mi skroz ravne ali ovo sa fenom prvi put cujem. Obavezno cu i ja probati "isfenirati" svoje trepavice, bas me zanima kako ce to ispasti. Ricinusovo ulje nikako da isprobam, bas zato sto se netko kune u njegove cudotvorne moci a drugi opet tvrde da ne radi nista. Ali stavljam ga na popis i to zajedno sa maslinovim uljem jer sve sto moze ubrzati rast kose i uciniti da ona izgleda zdravije i ljepse treba mi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Majo, tvoje poverenje znači puno.

      Ricinusovo ulje je meni odlično, samo bih pričekala malo svežije dane jer sam preosetljiva na mackanje tako ''teškim'' stvarima na 30+ :)))
      A maslinovo ulje probaj na ovaj način, baš me zanimaju utisci nakon :)

      Delete
  3. Poznati su mi trikovi,ali primenjujem jedino onaj za podočnjake.
    I ja sam otkrila da mi kap ulja mnogo znači na podočnjacima,kremica se podrazumeva,a trendove bolje da ne komentarišem.Odrasla sam u periodu kada se sve štedelo,jer je moralo i prosto mi nije normalno toliko nepotrebno rasipanje (pogotovo što je od kvalitnih korektora dovoljno bukvalno dve do tri tačkice)ali neka se šminka kako ko želi.
    Pozdrav :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Ema, složila bih se s delom o korektoru. Svako preterivanje vodi neugledom, neurednom izgledu (makar ja ne videh da mi je nešto preterano i privlačno... osim šljokica hahaha, ali o tome drugi put). Veliki pozdrav tebi <3

      Delete
  4. Ovo za ricinus znam.
    Probala sam ga koristiti ali uvijek posustanem..
    Ja recimo nedjeljom ujutro na kosu stavim ricinusovo ulje, ili ulje avokada, cickovo... i tak drzim cijeli dan..
    Ali samo nedjeljom..
    Primjećujem da mi kosa nije tako ispucana ali da brze raste.. i ne bas..

    ReplyDelete

Thank you for your kind comments, they mean a lot as the best form of feedback :) Feel free to come back anytime! // Hvala na komentarima i vremenu koje odvojite za pisanje istih, oni su najbolji feedback mog rada :) Dobrodošli ste da se vratite kad god to poželite!

© CROSSING BEAUTY. All rights reserved.
Blogger Template by pipdig