10 January 2016

Sweet Sunday ❤

Nedavno prošli praznici bili su izvrsna inspiracija za stvaranje slasnih delicija koje su ukrašavale trpeze širom sveta :) Nisam ostala imuna na kulinarske izazove i svakom sam pristupala sa željom da krajnji rezultat bude jednostavnost simfonije ukusa i mirisa, uz mogućnost da svi podjednako u njima uživamo :) Iako restriktivna, moja ishrana je u 2015. obogaćena za jedan sastojak- tamnu čokladu s visokim udelom kakaa, smanjenim udelom šećera. Najfinije primerke kupujem u Švajcarskoj, ali moram pohvaliti ponudu lokalnih dućana koji ponekad baš iznenade :) I naravno da sam istu morala ukomponovati u najnoviji recept koji sa zadovoljstvom želim podeliti s vama, dragim beauty sladokuscima ;) Coconut Flour Blondies toliko su ukusni da ćete imati ozbiljnih poteškoća u savladavanju od isprobavanja pre nego li se potpuno ohlade. Gotovi u samo nekoliko momenata, biće izvrsni ukoliko se nakon dugog dana poželite počastiti nečim slatkim, a poprilično zdravim i neškodljivim za konfekcijski broj (u slučaju da vas isti brine :)), ali i super iznenađenje za najmilije.
Za izradu ove delicije potrebno je sledeće:
- 3 zrele (poželjno prezrele, lagano potamnele) banane (~ 210 gr)
- 1 kašika smeđeg šećera (ja sam koristila šećer kokosove palme, dostupan je u svim dućanima BIO namirnica, ali i bolje snabdevenim hiper/supermarketima)
- 2 kašike meda (ja sam koristila bagremov)
- 2 veća jajeta (po mogućnosti domaća, ili od slobodnih nesilica)

- 1/3 šolje kokosovog ulja (otopljenog, ohlađenog)
- 1/4 šolje zobenog brašna (ja sam koristila zobene pahuljice koje sam dodatno usitnila u blenderu, ~ 20 gr)
- 1/3 šolje kokosovog brašna (takođe, dodatno usitnjenog u blenderu jer je kod nas gotovo nemoguće kupiti pravo, fino mleveno kokosovo brašno, ~ 50 gr)
- 1/2 kašičice ekstrakta vanile 
- 1 1/2 kašičica praška za pecivo
- 1/4 kašičice morske soli
- 1/2 šolje + 2 velike kašike usitnjene tamne čokolade za kuvanje

Postupak izrade:
Zagrejte rernu na 180 stepeni C. U kalup za pečenje, ili bilo koji četvrtasti pleh položite papir za pečenje. U blenderu pomešajte banane, dodajte smeđi šećer i med i blendajte sve dok smesa ne postane homogena, kašasta. Potom dodajte jaja, ekstrakt vanile i kokosovo ulje. Ukoliko nemate blender, slobodno sastojke pomešajte u činiji, mikserom. U drugoj posudi pomešajte suve sastojke; ja uvek prvo pomešam zobeno i kokosovo brašno u koje dodam prašak za pecivo i morsku so. U posebnu posudu prvo izlivam smesu iz blendera, a potom joj dodajem suve sastojke i mešam lagano silikonskom špatulom kako bi se sve izjednačilo. Gustina smese trebala bi biti jednaka gušćoj smesi za palačinke. Volim čokoladu seckati nakon što sve pomešam jer na taj način dajem kokosovom i zobenom brašnu vremena da upiju mokre... recimo, delove smese :) Nakon dodavanja komadića čokolade sve još jednom dobro promešam i ulivam u kalup za pečenje. Kolač je potrebno peći 25 minuta. Iako će nakon vađenja iz rerne delovati mekanije, budite bez brige- takav i treba biti ;) Miris čokoladnih bananica ispuniće kuhinju i naterati sva čula na kušanje, ali budite strpljivi i dajte mu vremena da se dobro ohladi pre nego li ga isečete. Dok se kolač hladi (ja ga ostavim na dasci prozora na kome je mreža, za svaki slučaj ;)), na pari otopite 2 preostale kašike naseckane čokolade i prelijte kolač onako kako želite. Ja sam malo šarala :) U većini recepata piše da čokoladu možete otopiti u mikrovalnoj, no ja bih ovo izbegavala jer čokolada na taj način često zagori. I voila! U manje od 40 minuta pred sobom imate najslasniju deliciju koja će razmaziti sva čula. U slučaju da nekim čudom isti ne nestane u danu, kolač možete čuvati do 4 dana u frižideru :) Prijatno i javite kako vam se dopada, u slučaju da isti probate.


SHARE:

4 comments:

  1. Kad ćeš doći u Os, na kavicu? :-) Zvuči zanimljivo, samo je kod mene problem što ne volim banane u kolaču. ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kad se otopi sneg :) Na proleće :D
      Fali mi naš grad na Dravi <3
      Šteta zbog banana, kolač je baš ukusan. Možda da smanjiš količinu na jednu? Hm... nisam sigurna šta bi najuspešnije zamenilo bananu ovde...

      Delete
  2. Ou, kako mocno! Ja evo jako volim banane u kolacima - dobrovoljno se prijavljujem za jednu turu ovih blondiesa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš su lagani za napraviti,a ukusni do mere da se čovek mora savladavati da ih ne pojede sve :D Probaj, baš me zanima kako će ti se svideti.

      Delete

Thank you for your kind comments, they mean a lot as the best form of feedback :) Feel free to come back anytime! // Hvala na komentarima i vremenu koje odvojite za pisanje istih, oni su najbolji feedback mog rada :) Dobrodošli ste da se vratite kad god to poželite!

© CROSSING BEAUTY. All rights reserved.
Blogger Template by pipdig