27 August 2014

Project DIY Fabric Softener or How To Save Money on Everyday Things


* izvor: Pinterest
Koliko se vas nasmejalo na poster iznad i pomislilo: Nema šanse da čitam, ovo nije recenzija dekorative/ preparative! :) No kad ste već tu, ostanite koju minutu duže, nećete požaliti :)
Ovaj godišnji odmor je zaista poseban. Osim što sam putovala, zanimala sam se isprobavanjem razno- raznih pripravaka, od čajeva, kupki, pa tako dobih recept za home made omekšivač rublja.
Isprva ubeđena kako kućni pripravak ne može zameniti onaj fabrički, kupovni (zbog mirisa i mekoće najviše- ne znam odakle mi to...), no koliko sam samo bila u krivu!

* izvor: Pinterest
Pa da počnemo!
Sve što vam je potrebno da smućkate svoj omekšivač rublja je sledeće:

- 100 gr sode bikarbone
- 1,5-2 dcl tople, mlake vode
- 800 ml alkoholnog sirćeta 
- veća plastična posuda (vangla)
- staklena boca po izboru

Priprema: 

100 gr sode bikarbone razmuti se u 1,5-2 dcl tople vode, a potom se rastvor doda u 800ml alkoholnog sirćeta (octa) koje smo prethodno ulili u veću plastičnu posudu. Rastvor se dodaje polako i ostavi da se malo ''smiri''. Po želji dodaje se još 20-30 kapi eteričnog ulja, ovisno o tome kako želite da rublje miriše.
Ja sam dodavala lavandu ili eukaliptus.
Lavandom sam omekšavala pidžame, dok sam eukaliptus koristila za ''dnevnu garderobu''.
Nakon što rastvor odstoji (znaćete kad prestane da ''šišti'' soda), količina se pretoči u staklenu bocu.

Naredni korak je pranje rublja.
Prali ručno ili mašinski, postupak je isti- nakon što se rublje opere, ispere- dodaju se 4 velike kašike omekšivača u vodu, roba se ostavi da odstoji neko vreme (ako perete ručno) ili se 4 kašike uliju u prostor namenjen omekšivaču u veš mašini i voila!

* izvor: Pinterest

Kao probu, koristila sam noviju crnu majicu zato što me je zanimalo hoće li tkanina promeniti boju i svojstvo (izbledeti, ukrutiti se zbog prisustva sode). Nakon 6 pranja i igranja sa DIY omekšivačem mogu vam samo napisati da je majica jednako obojana kao kad je kupljena, da se tkanina nije promenila, niti da se primeti razlika u odnosu na kupovni omekšivač. U biti, ima jedna razlika, a to je da eterično ulje miriše puno duže i prirodnije na tkanini- što mi de dopada!

* izvor: Pinterest

Kasnije su na red došli peškiri, krevetnina i ostalo rublje i dragi moji- ja se više ne vraćam na kupovni omekšivač. Zato što je skup, zato što je hemija, nekada se teže ispire, zato što dodatno zagađuje okolinu i zato što s njim ne mogu biti kreativna po pitanju mirisa koji mi odgovaraju.

I to bi bilo to!
Nadam se da ovaj ''recept'' nalazite zanimljivim, te da ćete ga isprobati i javiti mi kako vam se dopada učinak. Postoji još varijacija na temu koje možete pronaći online (jedna od varijanti uključuje primenu regeneratora ili pakovanja za kosu).

* izvor: Pinterest

Do čitanja, XO!






SHARE:

18 comments:

  1. Odlicna ideja, jako mi se svidelo :) Moracu da probam ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Odlično, baš mi je drago da ti se dopada. Obavezno piši dojmove kad probaš! :)

      Delete
  2. Haha, ni u ludilu mi ovo ne bi palo na pamet :) Ali, za sve postoji prvi put! Svidja mi se, probacu prvom prilikom :) Ipak smo me zene i domacice pored toga sto blogerisemo :))) Lidija
    P.S. Koliko se dobije, oko 1l pretpostavljam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D 'si videla šta sam smućkala?! :D
      Da, dobije se oko 1l i dovoljno je za puuuuno pranja :)
      Nadam se da ćeš biti zadovoljna kao i ja što sam.
      Baš ću sledeći put probati sa uljem mandarine. Volim taj miris <3

      Delete
  3. Evo jednog podatka vise ;) Sirce se inace koristi za fiksiranje boje, kod garderobe koja je sklona ispustanju iste.U kadici se na 5 litra vode sipa 1 deci sirceta, odstoji neko vreme pa se ispare i u 90 posto slucajeva, ta garderoba pri sledecim pranjima ne pusta boju uopste! Volim "HomeMade" kucnu hemiju i rado je koristim. Slicnu mesavinu, sa sokom od jednog limuna koristim za pranje frizidera i fenomenalno je ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vidiš, vidiš, nisam to znala.
      Hvala.
      Inače, sirće sam umela koristiti kad se želim rešiti neugodnih mirisa iz tkanine, frižidera...

      Delete
  4. Odlična ideja, definitivno ću probati! Prirodno, povoljnije - zapravo se skroz uklapa u filozofiju MOG bloga haha. Divan post! xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Teodora, slobodno preuzmi recept, isprobaj, pa napiši svoje dojmove. Bilo bi mi jako drago.
      Hvala na podršci i komentaru :)

      Delete
  5. Ovo bih stvarno mogla da smućkam. Samo da nađem ulja, sve ostalo imam :)
    Super je post, malo da razbijemo monotoniju preparative i dekorative :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala lepa ženo, majko, kraljice :D
      Smućkaj, peri i javi kako ti se dopada :D

      Delete
  6. Mishky prava si mi domacica, svaka cast :) <3 Bice isprobana tokom prvog pranja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala lepotice, obavezno mi javi kako si zadovoljna.
      Možda da Bocku opereš zimsku garderobu? :D

      Delete
    2. Bocka njegova Mama Jezica nije naucila da treba menjati garderobu :) Naravno, javljam cim isprobam :)

      Delete
  7. Svaka cast Mishky, ti si super zena! :D
    Mama me mjesecima gnjavi da i ja radim isto tako da sam poslije tvog posta ubijedjena!
    Odlican post a ja sam razmisljala o postu za univerzalni cistac povrsina. Glamurozno, I know - ali je tako super i jednostavan! Ako stignem, natipkam ga i ocekujem tvoje dojmove :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mame znaju najbolje :) Doduše, ja sam recept dobila od svekrve :D
      Obavezno, radujem se čitanju.
      Uvek sam za DIY pre nego za hemiju.
      :*

      Delete
  8. odlično! zapisujem recept iidem ga isprobat

    ReplyDelete
  9. odlično! i sama volim svašta praviti,spremam si ovo ;)

    ReplyDelete

Thank you for your kind comments, they mean a lot as the best form of feedback :) Feel free to come back anytime! // Hvala na komentarima i vremenu koje odvojite za pisanje istih, oni su najbolji feedback mog rada :) Dobrodošli ste da se vratite kad god to poželite!

© CROSSING BEAUTY. All rights reserved.
Blogger Template by pipdig