11 May 2014

Face steaming/ Parna inhalacija u službi lepote i zdravlja kože

* izvor fotografije pozadine: GIS


Vrlo često praktična i posve funkcionalna rešenja za različite situacije nalaze nam se nadomak ruke. 
I uglavnom ne koštaju puno.
Danas sam odlučila opisati vam jedan od beauty rituala koji praktikujem još od tinejdžerskih dana i koji je u mnogome pomogao da mi koža lica bude čista. Ok, ako izuzmemo PMS kolateralnu štetu, ali na to ne mogu previše uticati.

Šta je parna inhalacija i koje su indikacije & kontraindikacije za ovaj postupak?

Parna inhalacija ili parenje lica je vrlo jednostavan postupak u kome se pod uticajem vruće pare otvaraju pore, ubrzava mikrocirkulacija kože i omogućava detoksikacija (u smislu lakšeg pristupa mitiserima, te uklanjanju svih vremenom nakupljenih nečistoća u porama- a verujte, ima toga ma koliko dobro očistili lice iza šminkanja). 
Parnu inhalaciju mogu sprovoditi sve zdrave, odrasle osobe (deca bez prisustva odraslih nikako, pošto govorimo o posudi s vrelom vodom).
Ovaj postupak se ne preporučuje osobama koje imaju astmu. Ukoliko imate problema sa proširenim i krhkim (sklonim pucanju) kapilarima na licu- parna inhalacija nije zabranjena, no svakako se ne preporučuje korišćenje više od jednom u mesec dana i to na većoj udaljenosti od izvora pare, bez prekrivanja lica.

Sastojci potrebni za parnu inhalaciju?

Za postupak inhaliranja kože parom potrebni su sledeći sastojci:
1. velika činija ili šerpa u koju je potrebno uliti 1-2l vode, te istu zagrejati do ključanja na peći
2. odabrane biljke ili eterična/esencijalna ulja
3. dva peškira, jedan za pod posudu kako bi zaštitili sto na kome će stajati vrela posuda, a drugi koji će ići preko glave :)

Prilikom odabira sredstva za parnu inhalaciju svakako radije preporučujem da odaberete biljke pre nego esencijalna ulja. Zašto?
Korišćenjem biljaka sami možete prepoznati koje su potrebe vaše kože, te odabrati travku koja će najbolje pomoći da se problem reši. Najčešće koristim sledeće biljke:
Menta/ nana, majčina dušica, lavanda, bosiljak ili kamilica- svaka ima umirujuće, antibakterijsko i antimikrobno dejstvo što je jako važno prilikom inhalacije. Duvanjem u paru lice omekšava, pore se otvaraju, ali kako se otvaraju da oslobode nečistoću van, tako postoji mogućnost prodora određenih bakterija u pore. E, upravo zato je bitno pametno birati biljke :)

U mojoj kuhinji uvek prisutni:




Dakle, postupak je vrlo lagan: pre početka inhalacije dobro očistite lice, na peći zagrejete vodu (ja pustim da provri, no ukoliko radite inhalaciju prvi put radije vodu ostavite kraće na vatri kako se ne bi opekli), potom u posebnu posudu stavim biljke (pomešam tri prstohvata gore navedenih vrsta) i prelijem ključalom vodom. Posudu potom poklopim i ostavim nekoliko minuta da odstoji (voda se tom prilikom prohladi, a biljke puste sve lekovite sastojke van u vodu). U međuvremenu pripremim peškire i kad procenim da para nije vrela, već topla, stavljam šerpu na sto, skidam poklopac i drugi peškir stavljam iznad glave (radim mali šator :D da para ne pobegne).
Pošto u ovom slučaju ne radim inhalaciju disajnih puteva (prehlada), već želim da para u potpunosti obuhvati lice- duvam u vruću vodu na najjače :D Ponavljam, ako bi radili ovo prvi put, odmaknite se što dalje od vode, ako vam je neugodno i teško za disati- ne morate se prekriti peškirom. Dakle, radite onako kako vam odgovara i prija, ali zapamtite da inhalirate lice, a ne kuhinju :) ili prostoriju u kojoj se inhalirate.
U samom startu osetićete da se lice vlaži i da se pore otvaraju (osećaj sličan trncima, no slabiji). Ako osetite sitne ''mrave'' pod kožom, nemojte se uplašiti- to se pokreće mikrocirkulacija
Trajanje inhalacije određujete sami. Dokle vam prija.

Zašto radije biram biljke, a ne esencijalna/ eterična ulja?

*izvor fotografije: GIS

Esencijalna/ eterična ulja su dobar izbor za inhalaciju, no samo ukoliko se inhalacija izvodi pod nadzorom aromaterapeuta. Upotreba ulja u sopstvenoj režiji nije preporučljiva ukoliko imate problematičnu, aknama sklonu kožu ili ako imate bilo kakvu ranicu na licu. 
Ukoliko koža nije problematična ulja se mogu koristiti i to na sledeći način: u zagrejanu vodu dodajete 1 kapljicu odabranog eteričnog ulja, potom malo duvate, pa dodate drugu kapljicu i tako sve dok dođete do 7 kapljica. Tu stajete i nastavljate s inhalacijom dok vam prija. S obzirom da su ulja uglavnom vrlo aromatična, ne preporučujem prekrivanje peškirom u toku inhalacije.

*izvor fotografije: GIS
Preporučena ulja:

1. limunska trava ili pepermint- za energetsku inhalaciju
2. kamilica ili lavanda- opuštajuća inhalacija
3. eukaliptus- za hladnu inhalaciju (ma koliko da je voda vruća, para rashlađuje)
4. sandalovina ili bergamot- pored inhalacije, odlična anti-stres terapija

Šta nakon inhalacije?

Kad ste dobro ''naparili'' kožu, lice odmaknite od posude i umotajte u peškir još malo kako koža ne bi doživela toplotni šok. Nakon što se koža malo ohladila, možete mehanički očistiti mitisere, ali bubuljice ne dirajte! Strogo zabranjeno, one će se rešiti same. Verujte, hoće.
Dakle, ne kopati po licu ništa osim mitisera i to samo ako su pogodni za istiskivanje.
Želimo čisto i blistavo lice, a ne mapu skrivenog blaga.

Nakon čišćenja, na lice možete naneti masku. Ako imate viška vremena, preporučujem da masku izradite sami (možete naneti čist med, ili zelenu glinu + ulje jojobe + čaj od kamilice, link za recept je ovde), no ako nemate- biće dobra i ona koju inače koristite. Maska će fino pokupiti zaostale nečistoće iz pora.
Ono što sama praktikujem godinama je da pripremam DIY tonik za lice, a ne onaj ''kupovni'', ma koliko dobar bio. Nakon čišćenja, potrebno je zatvoriti pore, a za to koristim čisto jabukovo sirće koje nanosim blazinicama na čelo, područje oko nosa i bradu (tamo gde su mi pore najkritičnije). Ponekad, u svrhu toniranja, na lice nanesem domaću rakiju šljivovicu :D Da, dobro ste pročitali!
Toniranjem sirćetom/ rakijom- osim zatvaranja pora, radim dodatnu zašitu od bakterija i različitih drugih napasti, s obzirom da je koža prošla kroz termičku obradu.

Nakon toniranja, možete naneti hidratantnu kremu. 

Šta kada nemate vremena za parnu inhalaciju, a koža vapi za čišćenjem?

Učinkovite i super-brze metode koje će dodatno očistiti i omekšati kožu:

1. Topli tuš- jednostavno, dok ste pod tušem, odvrnite nešto topliju vodu i pustite da se oko vas sve zapari. Verujem da je ova metoda puno primamljivija u hladnijem periodu :) Osim što ste naparili lice, omekšali ste kožu celog tela, a samim tim omogućili lakše prodiranje hranljivih elemenata koji se nalaze u losionima/ kremama za telo. 
2. Topli peškir- natopite mali peškir vrućom vodom, te ga iscedite (pazite samo da se ne opečete). Potom ga prislonite uz lice i ostavite neko vreme, dok se ne ohladi, potom lice dobro istrljate. Postupak možete ponavljati koliko želite. Dosta često pre spavanja koristim ovu metodu.

Rezultat parne inhalacije

Ukoliko je izvedena kako je gore opisano, parna inhalacija rezultiraće čistom, toniranom i blistavo zdravom kožom oslobođenom barijera nečistoće koje sprečavaju prodor hranljivih sastojaka seruma, krema i ostalih mazalica. Ovo je jeftin i svima dostupan tretman za čišćenje kože. Ja ga sprovodim preko 10 godina i nasledila sam ovu naviku od mame, pa mogu napisati kako se radi o tradicionalnoj recepturi za blistavu kožu :)

Iako sam već napisala, ponovila bih dodatne mere opreza: ne izvodite ovaj tretman ukoliko imate astmu, strogo pazite ako imate problema s proširenim i kapilarima sklonim pucanju, nikako nemojte lice pariti dok je posuda još uvek na vatri (oh, da, bilo je i takvih pitanja, pa da budemo načisto), nemojte eksperimentisati s uljima ukoliko vam je koža sklona aknama, nemojte se prečesto inhalirati- možete isušiti kožu, ukoliko ste klaustrofobični- nemojte se prekrivati peškirom, ili jednostavno nemojte raditi parnu inhalaciju, dok radite ovaj tretman budite što dalje od dece ili nestašnih životinja.

I to bi bilo to!
Zanima me da li praktikujete parnu inhalaciju lica i kakvo je vaše mišljenje o ovom postupku?
Ukoliko imate dodatnih pitanja, na raspolaganju sam vam :)

Uživajte u nedelji, čitamo se!




SHARE:

14 comments:

  1. Odlično osmišljen i napisan tekst :). Jedno vreme sam redovno parila lice, a posle sam se ulenjila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :)
      Nekako mi je nedelja dan za pripremanje tela i uma za novu radnu sedmicu, pa je ovakva tema prikladna :)

      Delete
  2. Fantastičan post, detaljan i lepo napisan. Praktikovala sam ovaj metod u tinejdž danima, kada mi je lice bilo jako problematično, a od kako nemam toliko problema, nekako sam zaboravila na ovo. Mogla bih da se podsetim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš mi je drago da ti se dopada :)
      Podseti se, verujem da će ti koža biti zahvalna :)

      Delete
  3. Toliko jednostavan metod koji je zbog nedostatka vremena/lenjosti pao u zaborav! Hvala ti što si nas podsetila i sve lepo i detaljno opisala:) I da, ja koristim parnu inhalaciju isključivo kada sam prehlađena (kamilica, žalfija, morska so ili ulje eukaliptusa) da bih oslobodila disajne puteve. Lidija

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na čemu, zadovoljstvo je moje :)
      Inhalacija u službi zdravlja je neprikosnovena. Nema tog sirupa koji će izlečiti grlo kao dobra inhalacija :)

      Delete
  4. Ja obožavam da naparim lice, tako me opušta a i lakše čistim pore. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš sam popodne uživala u ovom tretmanu :) drago mi je da i ti praktikuješ.

      Delete
  5. Dobro si me sjetila, nisam se dugo parila, a prije sam to prakticirala baš često, svaki tjedan!

    ReplyDelete
  6. Pre sam praktikovala, a ne pamtim kada sam poslednji put to radila. Dobro si me podsetila a i saznala sam nesto sto pre nisam znala. Odlican post.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :) Ovo je super stvar za povremeno čišćenje lica.

      Delete
  7. E ovaj post sam čekala! Izuzetno korisno i odlično opisano. Ja se nažalost ne smijem prečesto pariti radi puanja kapilara na licu, ali volim povremeno napraviti kupku sa kamilicom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evo, ispunila sam tvoju želju od pre neki dan :)
      Topla kupka sa kamilicom je jednako dobra za kožu. Kao i obloge :)

      Delete

Thank you for your kind comments, they mean a lot as the best form of feedback :) Feel free to come back anytime! // Hvala na komentarima i vremenu koje odvojite za pisanje istih, oni su najbolji feedback mog rada :) Dobrodošli ste da se vratite kad god to poželite!

© CROSSING BEAUTY. All rights reserved.
Blogger Template by pipdig